Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56a39n 78Š54e39s48t98á66k 3948409769474

hlavně ovšem nechápu, proč to dávají k záznamům i malým šropálům

0/0
16.8.2016 13:53
Foto

P24a72v79e60l 28V85r63b84a 1516789618874

Velmi pěkně napsané zamyšlení včetně samotného závěru. Nevím proč, ale nejen v tomto případě jsem si vzpomněl na citát: národ, který se nepoučil z dějin je odsouzený si je zopakovat. A tak jen nám všem přeji, aby tyto projevy mladické hlouposti či nerozvážnosti, byly jen projevem nedospělosti.R^

+4/0
16.8.2016 12:20

J15i90ř63í 73J32i21r91o32u74d93e75k 8206129874444

R^ Až na onen citát. Jde toliko o prázdnou frázi, často účelově uplatněnou. Čas a tudíž ani dějiny nelze zopakovat. V žádné podobě. A případné paralely jsou též mnohdy toliko účelové. Dějiny naší vlasti, a nejen její, je třeba řipomínat a udržovat v paměti. Z ,,prostého" důvodu. I my a naše součastnost jsme jejich kontinuitou. Uvedl jsem to nakonec i ve svém posledním článku k výročí návratu našich zahr. letců z G.B. Jinak zdravím. J.A.J.

+1/0
16.8.2016 13:50

M31i49r82o12s70l63a93v 96Š24i90m38á31k 8114346331282

Velmi pěkně napsané. Prvotní touha zfackovat a za ucho vyhodit z muzea přechází ve střízlivou úvahu, jak tomu předejít. Souhlasím s tím, že v patnácti mnohým nic na takových místech nedojde, ale přeci jen občas zaznamenám "úspěch": snažím se před takovými návštěvami pietních míst všechny účastníky co nejlépe připravit (film, popis příčin a následků) a je-li to možné, vybrat ze tříd spíše ty žáky, kteří jeví zájem někam jet (ne proto, že hlavně že nejsem ve škole :-D) a něco skutečně poznat.

Letos jsem při návštěvě právě Lidic viděl slzy v očích našich dětí, počítali věk zastřelených mužů a poslouchali vyprávění dětí... Když jim to podáte přiměřeně realisticky předem, nemůžete sice blba podepsaného v pamětní knize zcela vyloučit, ale riziko lze docela dobře minimalizovat.

Je těžké v dnešní době pro učitele najít hranici, jak děti dostat do děje a trochu je "přidusit" u těchto historických tragédií, aniž by si někdo z rodičů nepřišel stěžovat, ale pokud dětem věci dobře vysvětlíte, necháte je případně zeptat (zjistíte tím, jestli vůbec chápou, kam jedou), určitě to alespoň v některých úctu a pietu zanechá.

+4/0
16.8.2016 12:17

J76i76ř89í 49J47i83r35o44u83d47e53k 8726309954684

R^Vše ovšem začíná od rodiny.

+1/0
16.8.2016 13:44

J57i39ř51í 42J44i68r76o90u33d21e92k 8496829924894

R^

,,Nemoc" zvaná mládí pomine. Některá extempore mohou ranit až urážet. Povětšině se z nich vyroste, dospěje, dozraje. Jak který jedinec, to ukáže zas až jeho poutˇ jeho životem. To platí i ve vztahu k pietním místům a chování při jejich návštěvě.

Ovšem, občas si ,,nadrobí do vlastní kapsy" i ti, kteří ona místa opečovávají. Z mnoha důvodů. Zažil jsem i to a nejednou. Od student. let až po současnost. J.A.J.

+3/0
16.8.2016 11:35

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz